باسمه تعالی شأنه العزیز
شرایط پذیرش مقاله در مجله «مبلّغان»
۱. وجود نوآوری در محتوای نوشتار (داشتن تحلیل و ایدۀ نو)؛
۲. اتقان و انسجام متن(عدم به هم ریختگی)؛
۳. استفاده از منابع معتبر، دست اول و متعدد؛
۴. رعایت امانت در نقل و پرهیز از انتحال و سرقت علمی؛
۵. کاربردی بودن موضوع و محتوا
[۱]
؛
۶. صبغه دینی داشتن مطالب و استفاده از آیات قرآن، روایات معصومان( و تاریخ اسلام؛
۷. توجه به سطح علمی مخاطبان(مخاطبان نشریه عمدتاً طلاب سطح۲ به بالا هستند)؛
۸. نگارش روان و گویا، رعایت نثر معیار و علائم نگارشی و برخورداری از وحدت قلمی؛
۹. استناد و ارجاعدهی علمی و وحدت رویّه در پاورقیها؛
۱۰. پرهیز از توضیح غیرضروری، لفظ پردازی و قلم فرسایی؛
۱۱. اعراب گذاری و ترجمه دقیق متون عربی(اعم از آیات، روایات و عبارات عربی)؛
۱۲. توجه به مطالب قبل و بعد متن مورد نظر از روایات در ترجمه، نقل و استناد به آنها؛
۱۳. تبیین آیات قرآن و روایات به صورت صحیح و مستدل؛
۱۴. برخورداری از پیوست منابع و مآخذ برای مطالعه بیشتر در متن نوشتار؛
۱۵. جمع بندی و نتیجه گیری مناسب؛
۱۶. مقاله قبلاً در جای دیگر چاپ نشده باشد؛
۱۷. مطالب به صورت تایپی باشد؛
۱۸. حجم مقاله از ۳۰۰۰ کلمه فراتر نرود؛
۱۹. پاورقیها به این صورت تنظیم شود:
الف. کتاب: نام کتاب، نام و نام خانوادگی نویسنده، نام و نام خانوادگی مترجم یا مصحح، ناشر، محل نشر، نوبت چاپ، تاریخ چاپ، جلد، صفحه.
ب. مقاله: نام مقاله در گیومه، نام و نام خانوادگی نویسنده، نام مجله، سال انتشار، شماره، صفحه.
شرایط ویژۀ مقالات مناسبتها
۱. مقالات مناسبتها برای منبر در نظر گرفته میشود، (به این موضوع کاملاً توجه شود.)
۲. برای رفع خستگی در منبر، از شعر، تمثیل و داستان کوتاه استفاده شود.
۳. در ابتدای مقالات مربوط به شهادت یا ولادت هر یک از معصومان( خلاصه زندگانی آنان در یک صفحه آورده شود. (تنوع و نوآوری در ارائه این مطلب نسبت به شماره های قبلی مجله نیز فراموش نشود.)
۴. از تکرار مطالب قبلی ماهنامه «مبلغان»، پرهیز شود.
۵. در ابتدای مقالات مناسبتها، عناوین مقالاتی که قبلاً در مجله مبلغان در این مناسبت نوشته شده، با قید شماره مجله آورده شود.
۶. بحثهای تاریخی حتماً به صورت تحلیلی ارائه گردد.
۷. همه مباحث مناسبتها با مسائل روز، پیوند داده شود.
توجّه:
۱. ابتدای مقاله، نام و نام خانوادگی، مدارج علمی، شماره تماس و رایانامه یا آیدی ایتای خود را ذکر کنید.
۲. نویسندگان می توانند موضوع مقالات آینده خود را به صورت تلفنی یا حضوری انتخاب کنند.
۳. پس از چاپ مقاله در ماهنامه، در صورت امکان، دو نسخه چاپی در اختیار نویسندۀ محترم قرار خواهد گرفت.
[۱]
. ویژگیها و مؤلفههای اصلی «کاربردی بودن» یک مقاله برای مبلّغان عبارتند از: پُرکردن خلأ و پاسخ به نیاز مبلّغ و مخاطبان(مردم)، سهلالوصول نبودن دسترسی به محتوا برای مخاطب، ناظر به عرصه های نوین تبلیغی، دارای عمومیت و گستردگی، افزایش توانایی مبلغ، پیوند با مسائل روز، ترویج الگوی عملی، نوآوری در بیان، برخورداری از مصادیق کاربردی و ارائه ی راهکارهای مناسب.
./files/site1/files/FORM.pdf
|